خانه > اینجا و آنجا, بیانیه ها > احمدی‌نژاد: با کودک 5 ساله و 9 ساله هم مشورت میکنم

احمدی‌نژاد: با کودک 5 ساله و 9 ساله هم مشورت میکنم

آینده نیوز – دکتر احمدی‌نژاد در جلسه امروز مجلس در پاسخ به انتقاد نمایندگان درباره عدم مشورت دولت گفت: دولت نهم بیش از همه دولت‌ها مشورت کرده است و من خودم روزانه 20 تا 30 نامه مردم را می‌خوانم و حتی با کودک 5 ساله تلفنی صحبت کردم و با دانش‌آموز سوم ابتدایی هم که چند نقاشی کشیده بود و پیشنهاداتی درباره ترافیک و.. داشت، 20 دقیقه تلفنی صحبت کردم که در این مقطع، شبکه خبر تصاویر برخی نمایندگان را در حال خندیدن پخش کرد. به گزارش خبرنگار «آُینده» وی گفت:چرا مي‌گوييد دولت مشورت نمي‌كند؟ اين طور نباشد كه عده‌اي مشورت را گفت‌وگوي انحصاري با خودشان بدانند و اگر نشد دولت را متهم كنند. چه كسي بيشتر از اين دولت مشورت كرده است؟ ما در همين دولت با بيش از 900 نماينده ملاقات داشتيم. من در اين جلسات به دقت گوش مي‌كنم، مفصلا يادداشت مي‌كنم و بعد نظر مي‌دهم. تاكنون هزار ساعت در جلسه شوراي راهبردي شركت كردم، چرا مساله‌اي كه حتي موفقيت‌آميز هم بوده با عناويني كه اعتبار و واقعيت خارجي ندارد، زير سوال مي‌بريد؟

احمدی‌نژاد که امروز با انتقادات صریحی از سوی بزرگان اصولگرا ازجمله باهنر، توکلی و مطهری مواجه شده بود، تلاش کرد به انتقادات آنان پاسخ دهد.
وی درباره علت لازم بودن اطاعت از رئیس‌جمهور گفت: در هر ده هزار مورد فقط یک مورد را رئیس‌جمهور وارد می‌شود و بقیه با تفاهم وزرا حل می‌شود، و در آن موارد هم وزیران باید دستور را اجرا کنند، مثلاً تعداد زیادی نامه از سوی نمایندگان به من می‌رسد که دستور انجام آن‌ها را به وزرا می‌دهم که درباره مکان یا شخص خاصی است، حالا اگر وزیر این را اجرا نکند که نمی‌شود. مثلاً امروز نماینده‌ای به من نامه نوشته که به فردی به خاطر تصادف سه میلیون تومان کمک شود. حالا این دستور اجرا نشود؟

رییس دولت دهم در واکنش به برخی انتقادات درباره ولایت مشایی یا ولایت فقیه با کنایه گفت: صدها مورد اقدام کرده‌ام که هیچ‌کس نفهمیده نظر چه کسی بوده است و من آن‌ها را اجرا کردم و به اسم خودم نیز تمام کردم. احمدی نژاد با رد کردن اینکه از مشایی خط می گیردگفت:من خودم تصمیم می‌گیریم و پاسخ‌گوی تصمیمات خودم هم هستم.

وی با بیان این‌که بارها جان خود را سپر نظام کردم گفت: در مناظره فقط به خاطر نظام اسلامی رفتم و همه خودم را بیرون گذاشتم و هیچ‌کس را ندیدم که این‌قدر خطر را بپذیرد. وی کمی بعد بدون اشاره به بسیاری از بزرگان نظام از جمله امام و رهبری گفت: البته به جز شهید بهشتی و شهید رجایی.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر یک ریال تخلف از دولت نهم داشتند به آسمان‌ها می‌کوبیدند، نیست، اگر از پسرم هم هست، دستش را قطع کنند.

وی در پاسخ به انتقادات از دولت در زمینه فرهنگی گفت: چرا برخی ها فکر می کنند فرهنگ نحوه پوششش 4تا دختر خانم در خیابان است. چرا فکر می کند فرهنگ را می شود با قوه قاهره اعمال کرد. چرا فکر می کنیم فرهنگ فقط قوه قهریه در خیابان هاستوی گفت: اگر خیال کنیم با قوه قاهره و زاویه محدود می شود کار فرهنگی کرد و اگر کسی مخالف بود بشود لیبرال این اشتباه است.
وي به بخش ديگري از سخنان نمايندگان در مورد تغيير ورزا در دولت نهم اشاره و خاطرنشان كرد: دوستان گفتند چرا در دولت نهم وزرا تغيير كردند. ممكن است در دولت دهم نيز وزرا تغيير كنند. من البته اميدوارم كه چنين مساله‌اي در دولت دهم رخ ندهد يا حداقل باشد اما در دولت نهم روي برنامه حركت كرديم. در جلسه راي اعتماد به وزرا بررسي كرديم به اين جمع‌بندي رسيديم كه اين فرد براي فلان وزارتخانه خوب است و انتخاب شد ولي در مسير حركت ممكن است يك وزير كم بياورد و جا بماند. در اين موقع بايد چه كار كنيم؟ ظاهرا دو روش پيش رو داريم يا اين‌كه وزير را تغيير ندهيم و دولت نيز متوقف شود و راه‌حل دوم اين است كه كشور متوقف نشود، مسير متوقف نشود، حركت را ادامه و وزير را تغيير دهيم. من به راه‌حل دوم معتقدم.
وي خاطرنشان كرد: برخي از دوستان اصولگرا در انتخابات به من راي ندادند و برخي غير از اصولگرايان به من راي دادند و من همه را مي‌دانم و چه كساني كه راي دادند و چه كساني كه راي ندادند همه محترم و عزيز هستند.
رييس‌دولت ادامه داد: بسياري از مطالبي كه به عنوان مخالفت مطرح كردند، نقد دولت نهم و بخش مهمي از آن نقد بنده بود و به نظر من ربطي به دولت دهم ندارد. اي كاش قبلا زده مي‌شد كه البته در جريان انتخابات زده شده، اما بايد همه نظر مردم را بپذيريم چه بسا به نظر ما درست بيايد و يا درست نيايد.

وي گفت: برخي از دوستان براي اين‌كه برنامه‌هاي دولت دهم را نقد كنند به نحوي صحبت كردند كه گويي وضعيت كشور بحراني، سياه و تيره است و ما در شرايط وخيمي بسر مي‌بريم و گسست اجتماعي ايجاد شده و بر اساس اين استدلال به ارايه‌ راهكار پرداختند. من مي‌گويم كه خوب است نقد بكنيم ولي بايد توجه داشت كه وضعيت كشور را نبايد تيره و تار جلوه داد و وضعيت كشور اين‌گونه نيست. گسست اجتماعي نيز رخ نداده است.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

