خانه > موج سوم, اینجا و آنجا, بیانیه ها > توکلی: احمدی‌نژاد حرفم را تحریف کرد و به من نسبت ناروا داد

توکلی: احمدی‌نژاد حرفم را تحریف کرد و به من نسبت ناروا داد

پارلمان نیوز – رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 77 آیین‌نامه داخلی مجلس در تذكری با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس گفت:«دیروز رییس‌جمهور در نطق خود سه جای حرف بنده را تحریف كرد و یك نسبت ناروا هم به بنده داد.» به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»، دکتر احمد توكلی که روز گذشته به عنوان دومین مخالفت در کلیات برنامه‌های دولت و ترکیب کابینه دهم نطق کرد و نطق او با واکنش احمدی‌نژاد روبرو شد، اظهار داشت:« اول این كه رییس‌جمهور گفت كه مطرح كردند كه همه دانشگاهیان مخالف هستند یا با مردم نیستند، در حالی كه حرف من این نبود، لذا جمله‌ای كه در نطق خود داشتم قرائت می‌كنم تا معلوم شود كه این حرف نسبت ناروایی به بنده است، زیرا جمله‌ام این بود «وزیر پیشنهادی علوم، رییس ستاد انتخاباتی بود كه آن ماجرای تلخ را در پی داشت، وی از نظر معترضان اگر چه اقلیت‌اند، جمع كثیری از مردم را تشكیل می‌دهند، متهم اصلی است. البته بنده این اتهام را ناوارد می‌دانم ولی احساس آنها امری واقعی است. به نظر می‌رسد اكثریت دانشگاهیان جزو این دسته‌اند. وزارت چنین فردی به واگرایی دانشگاه و دولت كمك می‌كند یا به همگرایی آنها؟ آیا از نظر سیاسی و كارآیی دولت به مصلحت است».»

نماینده تهران ادامه داد:«توجه كنید كه بنده اینجا اولا اعتراض معترضان را به انتخابات وارد نمی‌دانستم. دیگر این كه گفتم اكثریت دانشگاهیان جزو دسته معترضین هستند، نگفتم همه دانشگاهیان مخالفند و با مردم نیستند؛ این‌گونه نیست كثیری از دانشگاهیان هستند كه مثل بنده فكر می‌كنند و این تصویری كه احمدی‌نژاد كشید با حرف من سازگار نبود.»

وی تصریح کرد: «مورد دیگر این كه رییس جمهور این گونه صحبت كرد كه «جوری می‌گویند كه گویی انتخابات مخدوش بوده است، برویم كسی كه با رمز اغتشاش همه جا را به آتش كشیده، وزیرعلوم بگذاریم»؛ آیا بنده این حرف را زدم؟»

نماینده تهران افزود:«گفتم كسانی كه می‌خواهند در این مملكت وزیر شوند باید اعتقادات صحیح اسلامی، پایبندی و وفاداری به احكام اسلام و قانون اساسی و روحیه انقلابی و سلوك عقلانی داشته باشند كه شرط لازم است.»

رییس مركز پژوهش‌های مجلس تصریح كرد:«مورد سوم این كه رییس‌جمهور گفت كه می‌گویند چرا با من مشورت نمی‌شود، من كجا گفتم با من مشورت نمی‌شود؟ در نطق دیروز خود گفتم كه احمدی‌نژاد كه می‌گوید كه من نامه كودك 5 ساله را خوانده و با او تلفنی صحبت كردم و نظر دانش‌آموز 10 ساله را گرفتم ولی وقتی می‌خواهد وقت بگذارد و نمایندگان را در برابر تصمیم خود توجیه كند – كه اشكالی به این زحمت وی وارد نمی‌دانم – قبل از آن هم تلاش كند نظرات و ملاك‌های خود را اقناعی با مجلس برخورد كند. این انتظار بدی نیست، من محتاج این نیستم كه شما از من استشاره كنید، اگر چه برخی وقت‌ها لطف می‌كنید و گوش كردن به صحبت‌های ما را می‌پذیرید. به هرحال رییس‌جمهور تصویر تعریف‌شده‌ای از حرف مخالفان ترسیم می‌كند و بعد آن‌ها را می‌كوبد كه این كار خوبی نیست.»

لاریجانی در پاسخ به توكلی گفت:«این بحث‌ها را سامانی دهید به هر حال مخالفان و موافقان صحبت می‌كنند. وزرا هم نظرشان را ارایه می‌كنند. خیلی اگر این را در یك لوپ ادامه دهنده قرار دهیم، بحث همین‌طور پیگیری می‌شود. به هرحال همه بحث‌ها را شنیده‌اند.»

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

